Moss Tennisklubb

Moss Tennisklubb ble etablert 13.mai 1929. Stifterne var Arne Tellefsen, Fridtjof Koren og Willy Strømmen.  Trening foregikk da på 3 grusbaner på Grimsrød gård ut mot Helgerødgaten.
I 1975 innviet klubben et nytt og praktfullt anlegg på Ramberg bestående av 4 grusbaner, 1 asfalt/barnebane og klubbhus.  I 1982 ble det mulighet for innendørstennis i <bobla> som på vinterstid ble montert over to grusbaner.

1989 ble en milepæl for klubben da Moss Tennissenter kunne åpnes for spill.  En flott innendørshall (3 baner) i limtrekontruksjon og trepanel i vegger og tak ble bygget over to av grusbanene og asfaltbanen.  Klubbhuset ble utvidet med nytt kjøkken, kafeteria, peisestue, styrerom og festsal i 2.etasje.

I perioden 2010-2019 har både hall, klubbhus og utebaner og veranda blitt oppgradert slik at klubbens medlemmer og gjester nå har tilgang til et renovert klubbhus samt 3 fine hardcourtbaner i hallen (Plexipave) og to flott grusbaner utendørs (ekte grus!).

Klubben har pr. 2023 ca. 300 medlemmer og er den ledende tennisklubben i Østfold med en heltidsansatt trener og tre ansatte på deltid.
Klubben har de siste 10 årene etablert seg som en aktiv turneringsarrangør med turneringer på alle nivåer for både barn, ungdom og voksne.

Flere og flere velger seg tennis som mosjonsidrett og begynner å spille i voksen alder.
Klubbens trenere sørger for at alle kan få kyndig opplæring og oppleve større spilleglede.
De siste to årene har fast trening for mosjonister fra 20 til 90 år blitt veldig populært.

Ca. 70 juniorer i alderen 6 til 20 år er i fast trening i Tennisskolen og Konkurransegruppen.  I tillegg er det Drop-In for barn 3-7 år i følge med foreldre en dag pr. uke (Lek med Ball). I tillegg trener ca 50 spiller i fast trening i Voksentrening.
Våre konkurransespillere trener sammen med voksne.
Gjennom årene har klubben vunnet mer enn 50 NM-titler i aldersbestemte klasser.
Klubben har divisjonslag for herrer i Eliteserien, for damer  i tredje divisjon og to vetreranlag for herrer og damer.

Tennis er en livslang idrett, og i MTK arbeider vi for å fremme treningsiver, konkurranseglede og sosialt samvær ved å tilby trenings-, og aktivitetstilbud for alle uansett alder og nivå.